The White Lady en luidruchtige olifanten

28 augustus 2018 - Brandberg, Namibië

Was ik nog vergeten in het vorige verhaal. De laatste nacht in Palmwag was wat onrustig. Middenin de nacht horen we in de verte olifanten tetteren. Niet veel later tetteren ze dichterbij. Op zich prima, maar niet lang daarna lopen ze rond onze tent. Heb ik allemaal niet mee meegekregen, na het getetter ben ik weer in slaap gevallen, maar Karin heeft nog wel een uurtje wakker gelegen

Vanaf Palmwag zijn we naar de Spar gereden in Outjo en inkopen gedaan voor de komende 5 dagen. Alles kunnen krijgen wat we nodig hebben. Vervolgens net buiten Outjo een campsite gevonden. Op het eerste gezicht prima. Zwembad, bar en WiFi. De bar en zwembad zijn ook op tweede gezicht prima, lekker biertje gedronken en ’s avonds samen met Fabian naar de Springbokken tegen Argentinië gekeken. Mooie rugby wedstrijd tussen twee toplanden.
Maar de WiFi blijkt niet te werken, toiletgebouwen zijn ranzig en de campsite is een rommeltje. Als we de volgende ochtend wakker worden is een ding zeker, we vertrekken. Vlakbij de Brandberg lig Uis, we gaan proberen om daar iets te vinden.
Eerste campsite geen geluk, tweede campsite is een schot in de roos. Alles was fully booked, maar er zijn net een paar gasten een dag eerder vertrokken. De campsite wordt voor ons schoongemaakt en dan kunnen we daar een nachtje staan. Ondertussen drinken we in de teagarden echte espresso en latte machiato en de kids een milkshake. Daarbij wat pannenkoeken en tosti’s. Erg lekker en na de eerste ronde moeten er nog extra tosti’s en koffie  komen. Als bonus hebben we een goede internetverbinding, kunnen we thuisfront even wat berichtjes sturen, twee blogjes uploaden en zelfs foto’s. De campsite zelf is volgens Fabian de mooiste die we hebben gezien. Denk dat de foto’s voor zich spreken.
’s Avonds kunnen we eten bij een van de locals op de veranda. Ze heeft een soort van restaurant aan huis en voor nog geen € 40 hebben we lekker eten en drinken 😃

Vanaf Uis door naar de Brandberg. Op zoek naar rotstekeningen van duizenden jaren oud. Voorspelling is dat de temperatuur komende dagen oploopt tot bijna 40 graden. Betekent dat we vroeg op moeten om te gaan wandelen (berg beklimmen).
’s Ochtends vanaf 8 uur kunnen we met een gids de berg op. Temperatuur als we opstaan om 7 uur is 15 graden, iets na 8 uur is het al 20 graden. Blij dat we zo vroeg zijn. Na bijna een uur wandelen komen we bij de tekeningen. De oudste zijn meer dan 5000 jaar oud, gaaf om te zien. Terug bij de auto is het al 25 graden.
Rest van de dag is het helemaal niets doen bij het zwembad van de Brandberg White Lady Lodge.

Vanaf de rand van het zwembad weer gebeld met Erindi, inmiddels voor de 3-de keer en nog steeds geen bevestiging van de reservering. Stelletje mutsen wat ik aan de lijn heb is niet echt behulpzaam. Ik heb ze inmiddels paar keer uitgelegd dat ik geen internetverbinding heb en ze blijven maar zeggen dat ik via website moet reserveren. Afgelopen zaterdag hadden we even WiFi en heb ik reservering geplaatst, maar die is niet aangekomen ……… we zullen zien of het goed gaat komen.

Moenie worrie man, alles sal regkom 😉

Tot de volgende keer,
Jan

1. Eddy:
    29 augustus 2018
    Mooi verhaal Jan. Met rond de tent rondlopende olifanten had ik denk ik ook geen oog dicht gedaan.
    Tip voor de volgende reis: alle WiFi slurpende apparatuur gewoon thuis laten. Scheelt denk ik een hoop stress. Is dan wel weer jammer van de verhalen in de reislogger natuurlijk :)
  2. Opa Boot:
    29 augustus 2018
    Ja, ja. Nie internet, baassie? Zo voelen de senioren zich hier op soms ook. Kannie meneer. Alleen via internet. Maar er is vast nog wel ruimte bij Sarie Marijs. Daar onder bij die klapperboom, daar woont ze. Kop der veur lu. Komt wel goud. Veel plezier.
  3. Jan:
    31 augustus 2018
    Olifanten rondom de tent went wel Eddy.

En zonder WiFi apparaten krijgen we de kids niet mee .......
    Lotte vindt het wel prima, kan ze zonder ons naar Ibiza. Maar denk dat we daar nog even paar jaar mee moeten wachten 😉