WOW, WOW en nog eens WOW

31 juli 2014 - Kasane, Botswana

Wow

Ik heb het deze vakantie al vaker gezegd, maar bij deze nog een keer en nu met hoofdletters.....WOW.
Vanochtend om half 6 opgestaan voor de gamedrive. Na een paar minuten rijden (in het donker zien we vlak voor de auto op de snelweg een hyena oversteken en iets verder een olifant in de berm) zitten we in Chobe NP. De gids heeft via walkie talkie contact met andere gidsen en hoort al snel dat er leeuwen zijn gespot. Gisteren hadden ze een buffalo gevangen en de rangers hadden vermoeden dat de leeuwen daar nog ergens in de buurt zouden zijn. En dat klopt. Na 20 minuten crossen door de bush komen we bij een grote grasvlakte. Bij een slootje zien we eerst twee leeuwinnen en even later nog een paar welpen en andere leeuwin. Ze lopen op iets meer dan 30 meter en we hebben goed zicht. De ranger rijdt verder en blijft aan de rand van de bush staan. Hij heeft een goede plek uitgekozen. De grootste leeuwin blijft voordat ze bush inloopt eerst liggen en wachten op de rest en besluit dan om 5 meter achter onze wagen langs te lopen. Ontzettend gaaf en wat zijn ze groot van dichtbij. Samen met nog 6 andere auto's volgen we ze nog even en rijden dan verder. En weer geluk......helaas geen luipaard, maar wel een andere groep leeuwen. Deze zijn op jacht. Onze ranger kent zijn vak en rijdt de wagen naar een perfecte plek. We zien twee leeuwen achter de bosjes verscholen liggen. Twee andere sluipen verder en 60 meter verder zien we een impala die onraad ruikt/vermoedt. Het spel wordt gespeeld en gelukkig voor de impala denken de leeuwen dat het niet gaat lukken en dus bespringen ze elkaar (staat op video volgens mij). We zien verder nog wat olifanten, heel veel impala, mooie vogels en op 3 meter 3 giraffes eten. Terug op de campsite inpakken en door Senyati. De plek waar ik me al heel lang op verheug. En terecht blijkt bij aankomst. We hebben een huisje met terras en uitzicht op waterhole die 35 meter verderop ligt. We zitten nu 3 uurtjes op ons eigen terras en hebben tijdens het klaverjassen al twee groepen olifanten voorbij zien komen, een groep zeldzame sabel antilopen, springende aapjes, een zebra en nog een groepje onbekende bokken.
Vanaf het viewing deck is ook een gang gegraven naar een bunker op 5 meter van waterhole. En daar zaten we terwijl 5 olifant(jes) aan het drinken waren.
WOW, WOW, WOW

Wat een dag.....en we mogen hier nog een dag blijven.
Zit prima met een koud biertje in de hand op eigen terras.

Groet en tot schrijfs
Jan

1. Karin:
    31 juli 2014
    Super super gaaf. Jaloers!!!!
    Nu dat luipaard nog....
    we zijn benieuwd naar de foto's en verhalen. Wanneer plannen we de bbq?
    Wij zijn eind van de middag weer thuis gekomen. Nog heel veel plezier!!!
  2. Opa Boot:
    31 juli 2014
    Kinderen toch......Opa taal, daar kun je alleen maar stil van
    worden. Zo mooie foto's van Olifant moeder en jong.
    Prachtig, Nee, geweldig!!!!!
  3. Eddy:
    1 augustus 2014
    Oké. WOW!!
    Wat een geweldig foto's. Dat wordt nog een hele klus om hiervan de mooiste foto voor een 'bureau achtergrond' te kiezen.
    Toch een beetje jaloers op jullie :)
  4. Jan:
    1 augustus 2014
    En dit zijn slechts foto's genomen met de telefoon. Wacht maar tot je die van de camera ziet :-)
  5. Olaf:
    5 augustus 2014
    Vlakbij olifanten komen is cool want ze zijn bijna altijd met een kudde en in die kudde loopt een jong van de olifanten ik ben best jaloers want ik zou dat ook wel willen zien