Goed begin

2 augustus 2018 - Buitepos, Namibië

Vliegreis van Bremen naar Windhoek is goed verlopen.
Tijdens de tussenstop in Amsterdam hapje gegeten en even geklaverjast. Nachtvlucht van Amsterdam naar Luanda was het langste stuk van de vliegreis en allemaal geprobeerd om te slapen. Blijft lastig, denk dat ik met 4 uurtjes slaap nog het langst de ogen dicht heb gehad. Aangekomen in Windhoek ging het zoals verwacht, lange rij voor de douane en dan wachten en wachten. Het gaat heel erg langzaam. Maar, wij zijn iets gelukkiger dan de meeste andere wachtenden. We worden naar de rij van SA Residents gestuurd en dat scheelde misschien wel een uur wachten.

In de hal opgewacht door Dave die stond te zwaaien met het bordje “Fam Kinds – Bobo campers”. Heeft een uurtje op ons staan wachten, maar hij vond het prima. That’s Africa, volgens Dave en hij heeft gelijk. Alles gaan baie relaxed en alles sal regkom.

Aangekomen bij Bobo krijgen we een briefing van ruim een uur. Verzekering hebben we via buuf Karin afgesloten en dat vertrouwen ze hier niet helemaal. We krijgen daarom uitleg over alle mogelijke schadegevallen en er wordt heel nadrukkelijk aangegeven dat we moeten betalen als het fout gaat. Na de briefing nog even uitleg over tent opzetten, hoe een band te verwisselen en hoe we olie en water kunnen controleren. En als er ook maar iets is met de auto …… you first have to call Zane

We droppen vervolgens onze bagage bij de lodge en gaan boodschappen doen in Windhoek. Even spannend met zo’n dikke bak aan de verkeerde kant van de weg rijden in de chaos van Windhoek. Ook nog een SIM kaart gekocht zodat we hier kunnen bellen en gebeld kunnen worden door het thuisfront. Terug bij de lodge geen zin om te koken dus ter plekke lekker gegeten. Fabian een mega schnitzel (merk je toch de Duitse invloed), Karin een kudu steak en zelf heerlijke mix van kudu, springbok en eland. Kon minder 😃

Aangezien iedereen moe is na de weinige uurtjes slaap in het vliegtuig kruipen we rond half tien onder de wol. Het idee was om de volgende ochtend vroeg op te staan, maar unaniem is besloten om geen wekker te zetten. We zien wel hoe laat we wakker worden. En dat was een goed idee. Pas rond half 9 is iedereen wakker en na een lekkere douche pakken we de auto in. Ff goed nadenken over wat waar moet liggen en rond elven zijn we zover dat we kunnen vertrekken. Dat wordt vandaag geen Botswana meer, we gaan 290 km rijden tot de grens en zoeken ter plekke wel een campsite. Ergens voor Buitepos zijn verschillende campsites, komt wel goed

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa Boot:
    3 augustus 2018
    Baie mooi zover!
  2. Eddy:
    3 augustus 2018
    Wat een gave foto’s! En natuurlijk een mooi verslag van de reis 😉
    Ben benieuwd naar het vervolg ....!
  3. Tante Janneke:
    4 augustus 2018
    Wat weer een avontuur en wat een voorbereiding is er voor nodig! Heel erg leuk dat jullie het samen met de kinderen doen, het is iets om nooit te vergeten.
    Heel veel plezier en mooie ervaringen.
    Groetjes, tante Janneke.
  4. Luuk:
    4 augustus 2018
    Leuke zonnebril, jan en die engel is ook niet onbelangrijk
  5. Opa:
    Hallo opa zuidhorn.
    Heb verhaal gelezen. :Goed begin"'
    Fijn dat alles goed is gegaan ,ook met de verzekering.
    Nu jullie zijn uitgerust kan de eerste etape naar Botswana beginnen.
    groetje opa n..b Lotte de konijnen hebben goed naar zin. koeki zie s avonds.
  6. John zoetbrood:
    6 augustus 2018
    Beste Jan junior zondag bij tante Etty koffie gedronken en trof je vader aan. Heb eea gezien over de reis die jullie nu aan het ondernemen zijn. Wat een belevenis kerel voor jullie en hoe leuk en niet zonder gevaar! Ik ga jullie volgen dikke kus van mij en Harma👍
  7. Lotte, Fabian, Karin en Jan:
    6 augustus 2018
    Hallo John, idd een hele belevenis. Weer een mooi avontuur met hopelijk herinneringen voor het leven.
    Zit nu op terras voor het huisje met een koud biertje en op nog geen 10 meter lopen 8 olifanten langs. Kan minder 😉

Hoe gaat het met jullie voorbereidingen? Alles geregeld?
  8. Lotte, Fabian, Karin en Jan:
    6 augustus 2018
    Hallo opa, fijn om te lezen dat het goed gaat met Teddy, Popcorn en Cookie.
    Kan ook niet anders met zo’n mooi groot hok.
    Worden we heel erg blij van.
  9. Karin:
    8 augustus 2018
    En weer zo'n handige auto met vakjes?
    Veel plezier
  10. Lotte, Fabian, Karin en Jan:
    12 augustus 2018
    Yep, iets anders, maar ook nu weer handige vakjes. Alleen een bagger gasfles die niet meer werkt en zie dat maar eens opgelost te krijgen in niemandsland.
    Nu zo’n gietijzeren pan gekocht en hout. Werkt ook 😉