Terug naar Namibië

12 augustus 2018 - Namushasha Lodge and Campground, Namibië

Vanaf Senyati is het ongeveer 75 km naar Muchenje, onze volgende campsite. Er zijn twee opties, via Chobe en dan 50 km zandpad langs de rivier of  via de asfaltweg.

Kids vonden het wel even genoeg met de gamedrives. We willen, snel naar de volgende campsite. Want …….. misschien hebben ze daar wel werkende WiFi.
Nadat we eerst nog even boodschappen hebben gedaan in Kasane, heb ik de rest van de familie de achterbuurten van dit volledig op goedbetalende toeristen ingestelde stadje nog even laten zien. Bij wegwerkzaamheden de verkeerde afslag genomen en vervolgens op gevoel de goede kant op gereden. Duurde even, maar kwam uiteraard helemaal goed.

Muchenje Campsite is een meevaller. Mooie plek aan de rivier, geen last van buren, klein zwembad en jawel, bij de receptie is WiFi met een acceptabele snelheid. Bij de kids kan deze campsite niet meer stuk. Werkende WiFi betekent dat de kids kunnen YouTuben en wij wat berichten kunnen lezen en versturen. Het zwembad is klein, maar er is een zwembad. Lotte probeert met haar teen even het water te voelen, verliest haar evenwicht en valt voorover met kleren aan in het water. De blooper van de dag 😂
Als we ’s avonds de berichtjes via WiFi ophalen lezen we dat het met opa Nijsse nog niet heel goed gaat, hopen dat hij snel weer herstelt en ziekenhuis mag verlaten.

Tweede dag Muchenje een gamedrive van 6 uur geboekt. Vroeg van bed zodat we redelijk op tijd in het Chobe National Park zijn. Fabian is ’s ochtends echt nog niet wakker, het hete water wordt niet in zijn beker gegooid, maar hij gooit het in de pot met cacaopoeder …….. precies verkeerd dus. Denk dat we de blooper van vandaag al voor 7 ‘s ochtends hebben gehad 😂

De gamedrive was een lange zit met niet de gehoopte hoogtepunten. Leeuwen hebben we gespot, maar wel van heel ver. Helaas konden we echt niet dichterbij komen dan 50 meter. Daarna nog een Brown Snake Eagle gezien die een pofadder te grazen nam en even verderop wel 30 gieren bovenop een dode olifant terwijl aan de andere kant van de weg nog 20 gieren zich tegoed deden aan een giraffe.

Vanaf Muchenje door naar Ngoma Gate (= grens Namibië) en omdat we inmiddels wel weten hoe het werkt en ik vorige keer foto’s heb gemaakt van de ingevulde formulieren gaat het relatief snel. In iets minder dan een uur hebben we alle loketten in Botswana en Namibië gehad en kunnen we verder. In Katima Mulilo tanken, pinnen en boodschappen (o.a. een loodzware pan die we op het kampvuur kunnen zetten) doen en door naar Nkasa Rupara campsite.

Om bij de campsite te komen moeten we via allerlei  zandpaden,  door Sangwali en over twee smalle bruggen. Even rijden we nog verkeerd, maar dan zijn we er. Uitzicht vanaf de campsite is prima, maar er is geen elektriciteit en geen braaiplaats. We zijn op tijd bij de campsite en hebben daardoor nog tijd om door Nkasa Rupara National Park te rijden. In dit park worden af en toe leeuwen, hyena’s en luipaarden gezien. Iedereen in de auto staat daarom op scherp, maar meer dan impala’s, warthogs en mooie vogeltjes zien we helaas niet.
Omdat de sleutel om de gasfles open en dicht te draaien versleten is, moeten we koken op hout. Bij een stel locals hout gekocht en dan kunnen we ons potjie uitproberen. Het is even wennen, maar de macaroni smaakt prima.

Ik vind het prachtig hier, alleen geluiden van dieren en vogels, helemaal niemand verder in de buurt, geen stroom voor de iPads, lekker kampvuurtje maken, samen klaverjassen. Prima!!
Kids en ook Karin vinden het hier wat minder en dus besloten om hier toch geen twee nachten te blijven. We besluiten om “uit te slapen” en dan verder te trekken. Overmorgen moeten we bij Hakusembe zijn en onderweg komen we langs Namushasha. Hier hebben we 4 jaar geleden overnacht, maar ik zie online  dat er nu geen plaats meer is. Op de gok toch maar gemeld bij de receptie en ze kan wel iets regelen. We kunnen bij campsite 6 kijken, maar we staan dan wel heel scheef. Zonder te kijken zijn we het er eigenlijk al wel over eens, we willen hier gewoon overnachten, dus het moet wel heeeeeeel scheef zijn, willen we plekje niet accepteren.
Er is WiFi, een zwembad, heel groot dek met fantastisch uitzicht en een goed restaurant.

Net als lunch een heerlijke wrap met kip gehad en patatjes en straks een pul bier op het fantastische terras.

Niet slecht hier of zoals we ook wel zeggen, kan minder

1. Eddy:
    12 augustus 2018
    Weer een leuk verhaal Jan! En de foto’s geven een prachtige aanvulling van jullie belevenissen.