Kaapstad

7 juli 2014 - Kaap De Goede Hoop, Zuid-Afrika

Hallo allemaal, na een lange reis zijn we aangekomen in Kaapstad. Opgehaald van vliegveld en naar ons appartement gebracht (goed geregeld Karin). Super appartement met uitzicht op Waterfront, grote woonkamer en keuken, twee badkamers en grote slaapkamers (voor de kenners, vergelijkbaar met appartement van Barbara en Luuk in Spanje). Wat een luxe, nog maar even van genieten, want de komende weken zal het toch voornamelijk slapen op dak van onze auto worden.Tent testen
Vanmorgen de 4x4 met tenten op het dak gekregen en vervolgens ruim een uur uitleg over de auto. Alleen al het schakelen in de wagen is een uitdaging. Highgear 2 of 4 of lowgear en dan ook nog wel of geen diflock.......hoop dat ik het allemaal onthouden heb
Na de instructies wat spullen gepakt en op de pinguins. In de grote bak linksrijdend door Kaapstad ging prima. Alleen even uitkijken voor de taxi busjes die levensgevaarlijk over de weg crossen. Onderweg naar Simon’s Town even boodschappen gedaan bij de Spar en daar heerlijke biltong gekocht. Allleen daarom al zou opa Kinds hier een keer heen moeten

Blijft toch ook bijzonder dat je dan onderweg langs plaatsjes als Muizenberg, Wynberg en Bakoven komt.
Boulders BeachAangekomen bij Boulders Beach in Simon’s Town komen herinneringen van 13 jaar geleden weer boven. Dit is een fantastische plek. Door de koude stroom vanaf zuidpool leven hier African Penguins en ik snap wel waarom ze deze plek hebben uitgekozen.

Daarna verder langs de kust op weg naar Cape Point en links en rechts kijkend op zoek naar bavianen. Bavianen zien we helaas (of gelukkig) niet, maar de vuurtoren van Cape Point wel. Even gewandeld en als we op punt staan om weer naar auto te gaan, wordt duidelijk waarom iedereen ons waarschuwt voor bavianen. Zijn slimme beesten die zelf een auto open weten te trekken (zie verhaaltje Lotte) en dan aan de haal gaan met alles wat ze te pakken krijgen. Maakt niet uit of er mensen in de auto zitten, ze springen gewoon naar binnen.
Kaap die Goeie HoopVervolgens nog even verder rijden om met het “beroemde” bord van Kaap die Goeie Hoop op de foto te gaan. We hebben nog een foto van 13 jaar geleden waar Karin en ik samen op staan. Het bord staat er nog steeds en is nog steeds hetzelfde, alleen wij zijn wat ouder en nu met ons vieren.
Op de terugweg even de tank volgegooid. Dat was even schrikken.......132 liter diesel ging erin. Maar daarna een grote glimlach, een volle tank kost “slechts” 125 euro.

Nu lekker slapen en morgen weer vroeg op. Gaan we een tour maken door Khayelitsha, biertje drinken in een shebeen en naar district Six.

Tot later, tot schrijfs,
Jan

1. Olaf:
    8 juli 2014
    Wil je ook een filmpje maken van Afrika en een paar dieren want ik ben daar best benieuwd naar

Groetjes olaf
  2. Annemiek:
    8 juli 2014
    Leuk om te lezen; zeker ook de verhalen van Lotte en Fabian. Goede reis!!
  3. Jan:
    8 juli 2014
    Ga ik proberen Olaf, weet alleen niet of het lukt om het op deze site te zetten. Anders kom je na onze vakantie maar een keer langs en laten we dan foto's en filmpjes zien

Groetjes uit Afrika
    Fabian en Lotte
    Karin en Jan
  4. Luuk:
    9 juli 2014
    Kun je 150 liter diesel meenemen op de terugweg? Mooi dat de luuk open 2015 in kaapstad gehouden wordt. Reserveer joj alvast die appartementen
  5. Dirk Jan:
    14 juli 2014
    Haha, lees al wat over low gear & diff lockers.
    Hopelijk zul je de difflocker niet nodig zijn, want dan ga je al behoorlijk "ver" :-)

Geniet van jullie vakantie!