Korte update

29 juli 2014 - Kasane, Botswana

De grensovergang naar Botswana was een drama. Namibie uit ging redelijk snel, Botswana in ietwat langzamer. Nadat we niemandsland zijn gepasseerd (brug over de rivier tussen beide landen) worden we tegengehouden. Alle schoenen moeten uit de auto en met de onderkant op een nat matje worden gedrukt, dit om te voorkomen dat we een enge ziekte meenemen uit Namibie. Fruit moet ingeleverd en vlees hadden we niet. Daarna met de auto door een bak water rijden en we zijn helemaal ontsmet. Dan door naar volgende stop. Eerst 20 minuten in de volle zon in een rij staan en wachten, wachten en wachten. Komt er een dame aan die de paspoorten meeneemt en 5 min later al weer terug is. Wow, ik ben onder de indruk, binnen staan mensen al een half uur te wachten en ik ben in 5 minuten klaar........dacht ik. Helaas, nadat alle formaliteiten zijn afgehandeld moet ik nog 140 Pula betalen (13 euro) voor de auto en dat is een ander loket. Keurig gaan we in de rij staan en na 20 minuten sta ik nog op dezelfde plek. Nog een kwartier later kan ik een plekje opschuiven en nog 20 minuten later kan ik eindelijk vertellen dat ik een Toyota Hilux heb en mijn 13 euro betalen. Al met al zijn we 2 uur bezig om een stempeltje te krijgen en 13 euro te betalen. Dat moet toch ook anders kunnen. Daarna rijden we de snelweg op en 1km verder kunnen we weer stoppen. Moet ik met een wat dubieus uitziende Botswaan mee naar een hokje om me te registreren. Geen idee waarom, maar later blijkt dat dit was omdat we het Chobe Park inrijden. Hoef geen geld te betalen, wat dan weer meevalt.

De snelweg ligt er goed bij en met een gangetje van 90 km/u tuffen we richting Kasane. Al snel roept Fabian, kijk hier........en dan zien we nog net dat er allemaal olifanten naast de weg staan. Oppassen dus en de snelheid maar wat minderen. Paar minuten later staat er midden op de weg een moeder en baby olifant. De bijrijder was echter te laat met de foto en helaas dus geen bewijs.

Nu in Kasane in Chobe Safari Lodge. Aan het nadenken of we 680 Usd willen betalen om de Victoria Watervallen te zien. Ik neig naar een nee, het is wel heel veel geld voor iets wat Karin en ik al hebben gezien en ik vermoed dat de kids na een kwartier zullen zeggen.......oh wat gaaf, zullen we nu wat anders gaan doen.

Moet nu gaan voor de rivercruise.