We've got him!!!!

23 juli 2014 - Tsumeb, Namibië

Ai ai ai, wat was dat vroeg vanochtend. Al voor 5 uur van bed om op tijd te zijn voor de gamedrive. Maar ik kan nu wel zeggen, het was het waard.
Na iets van 3 kwartier rijden blijft de gids staan. We zien links van de weg en hyena lopen en dan nog een en nog een. En nog twee die een derde proberen te maken. Ook lopen er veel jakhalsen en we kijken onze ogen uit. De gids kijkt echter de andere kant op en rijdt iets door en YES..........op nog geen 40 meter ligt een mannetjes leeuw met het bloed nog om zijn bek. Vlak voor hem ligt een zebra. We zijn net te laat voor de kill, maar ook dit is mooi om te zien. De hyena's liggen op de loer en durfen niet dichterbij te komen. De jakhalsjes wel en als ze te dichtbij komen laat de leeuw ff zien wie de baas is. Wow wat een imponerend schouwspel. Je ziet het wel eens op tv, maar dit is echt super. We horen en zien alles en staan er met de neus bovenop. Na een half uur rijden we weer verder en nog een half uur later zijn we weer terug. De leeuw lijkt verdwenen en we zien een hyena met een stuk vlees. Hebben ze hem verjaagd en het vlees gejat? Volgens de gids niet, dat laat de leeuw niet gebeuren zegt hij met glimlach. We speuren de omgeving af en ja hoor, onder de struiken zien we resten van de zebra en niemand durft in de buurt te komen. Ongetwijfeld ligt de leeuw dus nog in de buurt. Paar minuten later komt er een 4x4 aangereden en de bestuurder is helemaal enthousiast. Er komt een leeuwin met 3 welpen aangelopen zegt hij. Aha......dan weten wij waar ze heengaan en wijzen hem op het restant zebra. We blijven staan en zien dan de leeuwin en welpen aankomen. Ze bedenken zich geen moment en beginnen direct aan het ontbijt.
Terug op campsite pakken we onze spullen in. We moeten op zoek naar een nieuwe band in Tsumeb. Als we Namutoni verlaten zien we nog een witte neushoorn tussen de springbokken, zebra's en gnoes lopen. Dan volgas naar Tsumeb, ligt niet helemaal op de route, maar het kan niet anders. Tsumeb is een grote plaats en een pompstation is snel gevonden. Er zijn wel 4 bandenzaken in Tsumeb, dus band kopen moet gaan lukken (zou je denken). Helaas in heel Tsumeb geen band te vinden, maar ze bellen even met Windhoek. We kunnen daar wel even heen rijden. Ik maak ze duidelijk dat ik dat niet ga doen, laat ze die band maar komen brengen.
Ik betaal een paar centen extra, laat m'n velg daar liggen en morgenvroeg haal ik de band wel op. Als het goed is krijg ik het geld terug van de verzekering, dus dat maakt mij niet uit :-)
In Tsumeb zelf heb ik ondertussen een goede campsite gevonden. Naast een luxe wellness resort hebben ze een grasveld waar we mogen staan. We kunnen er wassen, er is een zwembad met olympische afmetingen, steakhouse met terras en uitzicht op zwembad en als het goed is heb ik straks WiFi en krijgen jullie dit te lezen. Dat kost zeker wel wat, vroeg Karin. Jazeker......wel 20 euro voor een dag.

Morgen band halen en op naar Rundu.

Tot later, tot schrijfs,
Jan

1. Eddy:
    23 juli 2014
    Dierenpark Emmen in het echt!!! Damn wat gaaf! Ben benieuwd naar filmpjes en foto's. Grtz vanuit Sappemeer.
  2. Luuk:
    23 juli 2014
    Zo , als jullie alles gezien hebben kun je nu terug naar huis. Blijf schrijven. Ik lees de verhaaltjes voor aan silke en laurie
  3. Opa zuidhorn:
    hallo allemaal
    nou wel spannen om band te wisselen ;goed afgelopen mooi verhalen gaat het ook goed fabian en lotte ;wel vroeg op.
    ik wacht weer op jullie nieuw verhaal.

groetjes opa zuihorn.
  4. Nienke:
    26 juli 2014
    Wat leuk om de verhalen te lezen. Wat maken jullie veel mee. Veel plezier nog.
  5. Olaf:
    31 juli 2014
    Ik vind Afrika tog meer reuzen burgers zoo lijken